#HumanReset: COVID-19 a apăsat serios pedala inovaţiei în afaceri

Noul normal”. Ha! Vă place să denumiţi aşa starea asta de incertitudine presărată cu optimism clişeic. Normalul e subiectiv. Nu e acelaşi pentru toată lumea. Economia e în derivă şi va mai fi aşa ceva timp. Însă, printre business-uri sunt câteva care au reuşit să vadă oportunitatea şi să facă tot ce le stă în putere pentru a pivota. Unele îşi restructurează complet modelele de afaceri, altele creează produse şi servicii cu totul noi sau găsesc alte modalităti de a redefini „business as usual”.

COVID-19 este o rafală care scoate la iveală tot felul de probleme monumentale – sustenabilitatea, automatizarea în creştere, încălzirea globală, Black Lives Matter, etc. Orice brand cu istoric de discriminare (şi sunt multe- vezi IBM / Sephora) trebuie să demonstreze că SE SCHIMBĂ. De fapt, ca întotdeauna, singura constantă e schimbarea accelerată şi niciun domeniu nu e imun. Aceste inovaţii reflectă (şi stabilesc) noile aşteptări pe care consumatorii le au pentru fiecare brand cu care interactionează. 

Consecințele și provocările aduse de COVID au determinat inovarea în toate industriile, conducând la noi piețe de nișă și oportunități pentru a avea un impact, ajutând pe alții și construind afaceri. Mai jos vei gasi o selecţie subiectivă a acţiunilor care mi s-au părut interesante:

💡 Lush Self-timing Soap – săpunul care se dizolvă după exact 30 de secunde de utilizare viguroasă. LUSH a creat „Săpunul 30 Secunde”, un săpun uşor de utilizat, care vă spune cât timp ar trebui să vă spălaţi pe mâini.

https://www.youtube.com/watch?v=0xSOGIS_w7k

💡 Ţesătura eficientă împotriva virușilor – compania textilă braziliană Dalila Têxtil și grupul italian Albini creează țesături capabile să distrugă stratul exterior protector al coronavirusului. Ţesătura promite să fie eficientă împotriva virușilor prin utilizarea particulelor de argint (antimicrobiene) pentru a atrage virusul cu o sarcină opusă, determinându-l să se lege cu grupurile de sulf prezente pe suprafața care înconjoară virusul. Această reacție blochează legarea virusului în celulele gazdă, împiedicând microorganismul să-și elibereze materialul genetic din interior. Mai multe detalii aici.


💡 Hanoracul cu mască încorporată – G95, o companie care confecționează eșarfe de protecție care au și rol de filtru de aer, a proiectat un hanorac cu o mască încorporată. Biohoodie, disponibil la prețul de 129$, are o mască făcută dintr-un material despre care se spune că filtrează mai mulți germeni decât o mască medicală N95.

Biohoodie

💡 sChoker, coliere de distanțare socială – Un birou de arhitectura din India a proiectat coliere de distanțare socială. sChoker, fabricat din fibră de carbon, integrează senzori termici care identifică radiațiile infraroșii emanate de temperatura celor care trec. Apoi anunță purtătorul dacă se află la o distanță sigură sau periculoasă folosind un semnal vizual sau audio.

sChoker

💡 Benzi pop-up pentru biciclete – Orașele germane au redistribuit marcajele rutiere și au adaugat benzi pop-up pentru biciclete pentru a ajuta bicicliștii cu distanțarea socială. Autoritățile locale din districtul Kreuzberg, Berlin au încercat o lărgire temporară a două piste de biciclete susținând că ar ajuta bicicliștii să păstreze distanța necesară de 1,5 metri.

Benzi pop-up pentru biciclete | Photograph: Annegret Hilse/Reuters

💡 #SignalForHelp – Women’s Funding Network a lansat campania „Semnal pentru ajutor” pentru a ajuta victimele violenței în familie. Semnalul pentru ajutor este un gest facut cu o singură mână pe care femeile și copiii (și bărbații) îl pot folosi la un apel video pentru a comunica că se simt amenințați de violența în familie. Gestul permite victimelor să găsească ajutor într-un mod sigur, fără a lăsa urme digitale.


💡 Suunto Heatmaps – Producătorul finlandez de ceasuri sportive Suunto lansează Heatmaps pentru a arăta rutele mai puțin aglomerate. Heatmaps le permite utilizatorilor să descopere noi rute de antrenament sau să rămână în siguranță și să își păstreze distanța evitând traseele aglomerate. Heatmaps este disponibil în aplicația Suunto și offline cu ceasurile sport Suunto 7.


💡 „Liverpool fără pereți” – Firma de inginerie și proiectare din Londra, Arup, proiectează pachete modulare pentru a ajuta restaurantele să se redeschidă. Arup a colaborat cu consiliul municipal al orașului Liverpool și cu Meristem Design pentru a dezvolta proiectul „Liverpool fără pereți”. Elementele modulare se fixează împreună pentru a crea zone de șezut în exterior.


💡 Rimbin, loc de joacă fără infecții Martin Binder și Claudio Rimmele, inventatori din Berlin, au venit cu conceptul Rimbin, un spațiu care oferă copiilor platforme individuale, permițându-le să se vadă, să comunice și să se joace, în siguranță. Platformele, inspirate de nuferii uriași, sunt modulare, ceea ce înseamnă că aspectul poate fi configurat în funcție de traficul așteptat. Mai multe detalii aici.


💡 „Sparshless”, panouri fără atingere – Compania indiană Techmax Solution proiectează panouri fără atingere pentru a lupta împotriva COVID. Datorită acestui panou, numit „Sparshless”, nimeni nu mai trebuie să atingă butoanele ascensorului. Potrivit companiei, poate funcționa cu toate ascensoarele existente, nu este necesară nicio modificare. În loc să dezinfecteze zilnic ascensorul, această inovație ar putea ajuta cu ușurință să oprească răspândirea virusului în apartamente, hoteluri, mall-uri, spitale, birouri.


💡 Hyperoom – Diesel lansează platforma de vânzare 360 ​​de grade și showroom-ul virtual Hyperoom. La Hyperoom, clienții pot achiziționa produsele pe display-uri de 360 ​​de grade sau în close-up 2D, cu descrieri ale produselor. Toate produsele Diesel vor fi prezentate în magazinul virtual printr-o secțiune personalizată a platformei, inclusiv Colecțiile de primăvară și vară 2021. Mai multe detalii aici.


💡 EverydayExperiments.com – IKEA și laboratorul său de cercetare și proiectare SPACE10  lanseaza o platforma pentru a-și imagina cum vor arăta locuințele noastre post-COVID. Site-ul prezintă o serie de experimente digitale care explorează noi modalități de interacțiune cu spațiile în care trăim. Acesta demonstrează modul în care casele noastre pot fi experimentate în mod extraordinar prin mijloacele tehnologice, concentrându-se pe AI, realitate augmentata și inteligență spațială.


💡 Checkin la hotel fără contact – Grupul hotelier Citizen M lansează o aplicație mobilă care permite șederi fără contact. Clienții pot folosi aplicația pentru a intra și a ieși din proprietăți, pentru a plăti toate cumpărăturile la hotel, pentru a controla luminile din cameră, jaluzelele, temperatura și divertismentul. Aceasta vine cu alte măsuri, precum stații de dezinfectare pentru oaspeți și angajați, semne de distanțare socială și pulverizatoare electrostatice în zonele publice și camerele de oaspeți după efectuarea plății. Mai multe detalii aici.


💡 Tester fără atingere – Compania de frumusețe Meiyume lanseaza un tester fără atingere pentru a crea medii sigure și igienice în magazin. Noul dispozitiv este activat prin mișcare, alimentat de baterii sau de curent alternativ și poate elibera orice tip de parfum sau produs de piele lichid. Mecanismul folosește produsele existente, astfel încât nu este nevoie să proiectați noi ambalaje de testare: afișajul testerului fără atingere se poate regla cu ușurință în funcție de dimensiunea diferitelor sticle de testare.

Ulta Beauty, retailerul american, a anunțat și el lansarea unei noi funcții de testare virtuală, GlamLab, ca o alternativă la testarea produsului în magazin.


💡 Fotoliul capsula, antifonatScaunul absorbant de sunete creat de Kateryna Sokolova ajută la proiectarea mediilor de lucru post-COVID. Colecția a fost proiectată pentru compania de mobilă Casala în urmă cu un an, dar acum câștigă relevanță într-un mediu de lucru post COVID. Forma de cocon a fotoliului capsulă oferă un loc confortabil în care oamenii pot fi protejați de distrageri, asigurând distanțarea socială.

Casala Capsule (Palau collection) from casala on Vimeo.


💡 Interviuri virtuale – agenția de recrutare Talent Web lansează „Evaluarea interviurilor virtuale”. Talent Web oferă interviuri video pentru a exersa un interviu de tip comportamental și pentru a primi sfaturi în timp real. Apoi, utilizatorii vor putea primi raportul de evaluare și videoul, pentru a putea exersa și a se pregăti.

https://www.youtube.com/watch?v=FZxF5h_Gprs

💡 Roboții pentru livrare fără contact – Aplicația de livrare columbiană Rappi testează roboții pentru livrare fără contact. Testarea roboților se face folosind Kiwibot, un robot de livrare de la o companie columbiană din California și face parte dintr-un proiect pilot cu potențial de extindere. Mai multe detalii aici.

Rappi Kiwibot. 
Photo from Fredy Builes/VIEWpress via Getty Images)

💡 Design nou pentru interiorul vagoanelor de trenPriestmanGoode a dezvoltat un nou concept pentru designul interior al trenurilor de călători astfel încât să se poată asigura distanţarea socială. Acest nou design flexibil poate reduce presiunea asupra serviciilor de autobuz şi subterane care sunt, de asemenea, sub constrângeri de capacitate şi pe care populaţia are încă rezerve în a le folosi. Mai multe detalii aici.


💡 Squadded Shopping Party vă permite să cumpărați de la distanță, cu prietenii, din magazinele online. Utilizatorii site-ului web pot să deschidă pur și simplu unul dintre magazinele online listate, să se conecteze și să-și invite prietenii să se alăture echipei lor, apoi să facă cumpărături. Atunci când adaugă articole pe lista lor de dorințe, prietenii lor vor putea să interacționeze, să le ofere sfaturi creând un sondaj sau să împărtășească aspectele preferate și să creeze ținute.


💡 ASOS folosește realitatea augmentată ca alternativă la ședințele foto în persoană. ASOS folosește tehnologia AR pentru a oferi clienților o simulare a modelelor care poartă articole de la brand, protejând în același timp angajații.


💡 „Work From Home Jammies” – formală pe video, dar lejera și confortabilă în afara cadrului. Colecția creată de agenția japoneză Whatever are 3 stiluri și a fost proiectată în colaborare cu designerul japonez Akihiko Kimura. Costumele sunt disponibile pentru achiziționare prin Kickstarter și variază de la 85 USD pentru partea de sus, până la 113 dolari pentru partea de sus și de jos.


💡 Aplicația Google Read Alone îi ajută pe copii să învețe să citească de la distanță, oferindu-le feedback verbal și vizual. Read Alone folosește tehnologia de recunoaștere a vorbirii Google care ajută copiii să dezvolte abilități de alfabetizare și a fost lansată pentru prima dată în India. Mai multe detalii aici


💡 Kit-uri ușor de utilizat pentru tunsorile facute acasă – Brandurile de îngrijire și saloanele lansează kit-uri ușor de utilizat pentru tunsorile facute acasă. Cu ajutorul frizerilor sau saloanelor închise în timpul perioadei de izolare, diferite branduri au lansat kituri pentru a vă ajuta să obțineți o tunsoare decentă la domiciliu, cum ar fi Wahl Professional cu setul său Peanut Clipper and Trimmer. Găsiți aici câteva recomandări.


💡 Pura-Case – un purificator pentru garderoba care folosește ozonul pentru a elimina majoritatea microorganismelor, bacteriilor și virusurilor din haine și țesături lansat de Carlo Ratti. Mai multe detalii aici.


💡 Bilele de ciocolată pentru consolidarea imunitații copiilor lansate de firma din Singapore, Avida Health. Potrivit companiei, dezvoltarea acestui nou produs a fost accelerată din cauza situației actuale. Mai multe detalii aici.


💡 Senzori lavabili care pot fi integrați în îmbrăcăminte pentru monitorizarea semnelor vitale – MIT a dezvoltat un nou tip de senzor pentru a asigura monitorizarea constantă a semnelor vitale, inclusiv temperatura corpului, frecvența cardiacă și ritmul respirator, care poate fi integrat în țesături flexibile care par total normale la exterior. Mai multe detalii aici.


💡 Design nou pentru interiorul avioanelor – Firma italiană de proiectare Aviointeriors inventează noi scaune de avion pentru o lume post-COVID. Compania a prezentat două concepte pentru a combate răspândirea COVID-19 în timpul zborurilor: „The Janus” (un scaun cu două fețe care permite izolarea și separarea a trei pasageri cu un scut transparent) și „Glassafe” care nu necesită modificarea interioară a avionului.


💡 Explorare teleghidatăInsulele Feroe vă permit să explorați insulele cu o persoană controlată de la distanță. Ultima inițiativă turistică a insulelor vă permite să descoperiți peisajele sale celebre, datorită unui localnic teleghidat care răspunde comenzilor dvs. din orice parte a lumii, pentru a vă arăta frumusețea insulelor.

Photograph: Kirstin Vang/Visit Faroe Islands

💡 Design nou pentru parcuri – Studioul de arhitectură austriac Precht proiectează „Parc de la Distance” pentru distanțarea socială în aer liber. Studioul a proiectat un parc asemănător labirintului, împărțit prin garduri înalte, care să le permită oamenilor să fie în aer liber, menținând în același timp distanța socială sigură în timpul COVID.


💡 Tratamente crowdsourcedAnalysis Mode lansează un joc care le permite oamenilor să ajute la găsirea unei formule de vaccin pentru COVID. Jocul le permite oamenilor să găsească tipare și configurații care ulterior vor fi folosite pentru a învăța o inteligență artificială pentru a prezice formulele de vaccin pentru COVID-19.


💡 Servicii online pentru înmormântări – Compania rusească UfaRitual oferă servicii online pentru înmormântări prin Zoom, Skype sau WhatsApp. Înmormântarea în sine are loc într-un cimitir și un link cu transmisia în direct de la înmormântare este trimisă tuturor celor care nu au putut veni din cauza măsurilor de carantină.  


💡 „Date From Home” – Aplicația de dating Hinge lansează funcția „Date From Home”, inclusiv mesagerie vocală și apeluri video. „Date From Home” este o functionalitate nouă în aplicația Hinge, în care utilizatorii pot spune cuiva cu ușurință dacă este gata pentru o intalnire virtuală, apoi pot continua prin apeluri vocale sau video. Mai multe detalii aici.


Ştim cu toţii că efectele acestei pandemii se resimt şi la nivel psihic aşa că poate vă ajută să ştiţi despre aceste două iniţiative:

🌤️ Dreaming in the time of Corona – o platformă care își propune să documenteze ceea ce se întâmplă în psihicul colectiv în momente de incertitudine. Platforma, lansată de Sylvie McGowan, terapeut și designer interesat de procesele inconștiente care se întâmplă atunci când visăm, își propune să fie o bibliotecă de vise, unde oricine își poate împărtăși cel mai recent vis pentru a vedea cum se schimbă visele noastre atunci când trăim colectiv o criză.


🌤️ How We Feel: a self-reporting COVID tracking app – lansată de CEO-ul Pinterest și o echipă de oameni de știință. Aplicația este gratuită și este concepută pentru a face mai ușoară propria monitorizare. De asemenea, solicită informații despre testarea COVID și dacă userul se află în autoizolare.

https://www.youtube.com/watch?v=2Noaho3BgLY

🌤️ Bright Spots – Educatori renumiți, futuristi și designeri lansează Bright Spots pentru a împărtăși posibile variante de viitor și inițiative pozitive. Site-ul prezintă o colecție de „puncte luminoase”, adică buzunare de pozitivitate, proiecte noi, inițiative comunitare sau tehnologii care au apărut din această criză și permite oricui să trimită și să share-uiască noi „spații luminoase”.

Alte studii despre lumea post-COVID puteți găsi aici sau aici.


🌤️ Şi când vi se face foarte, foarte dor de normalitate să ştiţi că n-am o aplicaţie pentru asta… dar avem nişte lumânări: Scents of Normality!

Pentru a strânge bani pentru lucrătorii din prima linie, Earl of East, în colaborare cu Uncommon Creative Studio, a lansat această inițiativă, vânzând lumânări cu diferite parfumuri evocatoare care te transportă în diferite locuri din lume, de la Amsterdam la Japonia.

Buy for charity. Burn for Normality
#scentsofnormality

Share

Lasă un răspuns